سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه آسانسور

دراین مقاله اهمیت استفاده از بیمه آسانسور مورد بررسی قرار می گیرد

استفاده از آسانسور از دیرباز مورد توجه ساختمان سازی و شهرسازی در سراسر دنیا بوده است اما امروزه با گسترش و افزایش ساختمان های بلند مرتبه استفاده آسانسور نیاز اساسی برای کاربران و افراد جامعه می باشد. آسانسور یا بالابر انتقال دهنده و جابه جا کننده اجسام و افراد بین طبقات به صورت عمودی می باشد. تمامی ساختمان ها اعم از اداری، تجاری و مسکونی بالای 3 طبقه ملزم به نصب و اجرا آسانسور می باشند.

بیمه آسانسور چیست؟

بیمه آسانسور در واقع برای کاهش ضرر و زیان های جانی و مالی ناشی از حوادث مربوط به آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بیمه آسانسور بیمه مسئولیت مدنی می باشد.

دلایل لزوم استفاده از بیمه آسانسور:

خطای انسانی، نقص فنی مربوط به قطعات، عدم سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ماهانه و ادواری و .... می تواند همیشه کاربران آسانسور و ساکنین ساختمان ها را تهدید کند و متاسفانه در زمان وقوع حادثه علاوه بر مشکلات و ناراحتی های روحی و روانی برای خانواده فرد آسیب دیده و ساکنین دعاوی حقوقی نیز بر سر مقصر و یا مسببین حادثه مشکلات را دو چندان می کند.
بیمه آسانسور جان دوباره به مصدوم و متوفی نمی بخشد اما در تامین به موقع حقوق حادثه دیدگان بسیار کمک می کند.

وظیفه مدیر ساختمان چیست؟

مدیران ساختمان باید متوجه این موضوع باشند که طبق مقررات و قوانین در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی از نظر قانونی شخص مدیر ساختمان می بایست پاسخگو باشد.
بنابراین در صورت توجه به امر سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ادواری مرتب و دقیق و همچنین استفاده از سرویسکار مجرب می توان از استهلاک و خرابی های پی در پی جلوگیری نمود و به استاندارد سازی و بالابردن امنیت آسانسور کمک نماید.
عقد قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور به صورت سالیانه با شرکت های معتبر و صاحب نام در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود در صورت عدم وجود قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور شرکت های بیمه مجاز به بیمه نمودن آسانسور ساختمان نخواهند بود.
شما می توانید برای انجام امور بیمه و مشاوره رایگان به شرکت بیمه امین و مورد اعتماد خود مراجعه نمایید.