سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابین آسانسور

 


کابین آسانسور 

یکی از قطعات مکانیکی آسانسور است اولین جایی که بعد از باز شدن درب مسافر و کاربر آسانسور در آن وارد می شود و پا می گذارد کابین آسانسور می باشد  بنابراین زیبایی آرامش امنیت آسانسور بسیار اهمیت دارد.

 اجزای کابین آسانسور 

 کابین آسانسور از سه بخش اصلی تشکیل شده است ست که شامل یوک یا همان چهارچوب آسانسور، سکو یا محل استقرار کاربری یا مسافر و یا بار می باشد و همچنین دیواره های آسانسور که شامل پوشش های تزئینات داخلی می باشد.

 یکسری از لوازم تزئینی و استراکچرهای داخلی آن شامل سقف ، آینه،  شستی ها و دستگیره و همچنین صفحه نمایشگر طبقات می باشد.

 یوک آسانسور 

 به چهارچوب فلزی کابین گفته می شود.  آسانسور قاب نگهدارنده کابین نیز می گویند معمولا این قطعه از جنس فلز مقاوم می باشد  و سایر تجهیزات و متعلقات کابین آسانسور پس از نصب به آن متصل می گردد.

 از آنجایی که تمام وزن کابین و مسافرین و کاربران توسط یوک به سیم بکسل ها و یا سیستم هیدرولیک انتقال می یابد بنابراین علاوه بر اینکه قدرت تحمل بار کابین مهم می باشد  تنظیم بودن یوک  جهت جلوگیری از انحراف کابین نیز بسیار اهمیت دارد.

 انواع کابین آسانسور به شرح زیر می باشد 

 استیل

 چوبی یا ام دی اف

 شیشه ای

 گالوانیزه ...

 تعمیر و نگهداری کابین نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که باعث افزایش طول عمر و بهبود کیفیت آن می گردد 

 با استفاده از تعمیرکار آسانسور ماهر و عقد قرارداد با یک شرکت سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ادواری می ‌توانید تمامی اجزای آسانسور ساختمان را از جمله کابین  را به صورت ماهانه مورد بررسی قرار دهید. 

 توجه داشته باشید ایمنی هر چه بیشتر و رعایت استانداردهای لازم برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی واجب می باشد.